Ciężko jest opanować social media marketing, kiedy to algorytmy oraz wprowadzane zmiany zdarzają się tak często. Kiedy myślisz, że opanowałeś strategię marketingową w mediach społecznościowych, trafisz na aktualizacje algorytmów i funkcji. To z kolei wpływa na zachowanie użytkowników i nawyki podczas korzystania z social media. Dlatego ważne jest, aby marketerzy szukali najnowszych statystyk mediów społecznościowych, które mogłyby wpłynąć na ich istniejące strategie.

Wiele platform społecznościowych, takich jak Instagram, nadal wykazuje stały wzrost liczby użytkowników. Od 2014 r. Platforma odnotowuje wzrost z roku na rok o nie mniej niż 100 milionów pod względem miesięcznych aktywnych użytkowników. Od września 2017 r. Do czerwca 2018 r. Liczba aktywnych użytkowników miesięcznie na Instagramie wzrosła o 200 milionów.

Liczby te pokazują, jak krajobraz mediów społecznościowych ulega drastycznym zmianom w ciągu zaledwie kilku lat lub miesięcy. Oznacza to, że ważne jest, aby stale być na bieżąco z tym, gdzie są twoi odbiorcy i jak się z nimi łączyć. Aby mieć pewność, że uda Ci się poprawić dotychczasowe działania marketingowe w mediach społecznościowych, przygotowaliśmy kilka najnowszych statystyk i trendów w mediach społecznościowych.

Oto 65 ważnych statystyk mediów społecznościowych, których będziesz potrzebować w 2019 roku.

Statystyki Facebooka

Facebook wciąż doświadcza stałego wzrostu liczby użytkowników pomimo sporadycznych wahań. Pozostaje on najpopularniejszą platformą mediów społecznościowych wśród sprzedawców społecznych. Spójrz na najnowsze statystyki social media dla Facebooka:

  1. 97% reklamodawców społecznych wybrało go jako najczęściej używaną i najbardziej użyteczną platformę mediów społecznościowych.
  2. Facebook jest nadal najpopularniejszym serwisem społecznościowym pod względem liczby aktywnych użytkowników. W październiku 2018 r. Miało nieco ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników.
  3. Facebook nie zajmuje już drugiego miejsca w najnowszych światowych rankingach witryn internetowych Alexa i podobnych. YouTube zajął swoje miejsce, przenosząc Facebooka na trzecią pozycję.
  4. Wykorzystanie Facebookawśród dorosłych w USA pozostało mniej więcej takie samo. 68% dorosłych Amerykanów twierdziło, że korzysta z Facebooka w 2018 r., Co jest dokładną liczbą dorosłych użytkowników Facebooka w USA zgłoszonych w 2016 r.
  5. Trzy czwarte obecnych użytkowników korzysta z platformy codziennie.
  6. Korzystanie z Facebooka wśród nastolatków spada stopniowo zgodnie z najnowszymi statystykami mediów społecznościowych. Podczas gdy 71% nastolatków twierdziło, że korzysta z platformy w 2015 r., Liczba ta spadła do 51%.
  7. Facebook jest drugą ulubioną platformą do oglądania filmów po YouTube. 40% konsumentów stwierdziło, że ogląda najwięcej filmów na Facebooku.
  8. Platforma przemawia również do marketingowców społecznych jako platformy reklamowej, z której 70% wybiera reklamy Facebooka jako najbardziej przydatne do osiągnięcia swoich celów.
  9. Nic więc dziwnego, że 83% reklamodawców płaci za reklamy na Facebooku.
  10. Platforma zdołała podwoić swoje przychody na użytkownika w ciągu trzech lat. Zysk za pierwszy kwartał roku 2018 wyniósł 13,2 mld USD, co oznacza 42% wzrost przychodów w stosunku do roku poprzedniego.
  11. Liczba lokalnych stron biznesowych na Facebooku osiągnęła 65 milionów.
  12. Marki widzą średni wskaźnik zaangażowania na poziomie 0,09% na post na Facebooku.
Statystyki-social-media-marketing-facebook-instagram

Statystyki Instagrama

Instagram doświadcza szybkiego i stałego wzrostu liczby aktywnych użytkowników miesięcznie. Platforma przeszła również wiele zmian w zakresie funkcji i interfejsu. Jedną z najbardziej znaczących zmian w social media marketing było wprowadzenie IGTV, które umożliwia użytkownikom udostępnianie treści wideo o długiej formie swoim obserwatorom.

Zobacz również: Najpopularniejsze Polskie hashtagi na Insta

Marketerzy muszą być przygotowani ze zaktualizowanymi statystykami mediów społecznościowych dla Instagramu, jeśli chcą pozostać w czołówce w 2019 roku. Oto kilka statystyk, które należy znać na platformie:

  1. Liczba aktywnych miesięcznie użytkowników Instagram wzrosła do 1 miliarda według najnowszych statystyk mediów społecznościowych.
  2. Instagram nadal przyciąga młodszą widownię – 72% nastolatków twierdzi, że korzysta z platformy. To imponujący wzrost od 2015 r., Kiedy 52% nastolatków stwierdziło, że korzysta z platformy.
  3. Od 2016 r. Odnotowano również 7% wzrost liczby dorosłych w USA, którzy korzystają z platformy, z czego 35% korzysta z niej obecnie.
  4. Nawet jeśli chodzi o zaangażowanie, Instagram wyprzedza Facebooka, a mediana współczynnika zaangażowania wynosi 1,60% dla każdej marki.
  5. Ale wśród marketerów Instagram nadal zajmuje drugie miejsce na Facebooku, z czego 83% korzysta z platformy.
  6. Mimo to wydatki na reklamę na Instagramie są o 23% wyższe niż na Facebooku.
  7. Platforma ma mnóstwo aktywności, a użytkownicy przesyłają codziennie ponad 100 milionów zdjęć i filmów.
  8. Każdego dnia na platformie pojawiają się 2 miliardy upodobań.
  9. Czwartek jest najlepszym dniem na opublikowanie na Instagramie marek we wszystkich branżach.
  10. Profile Instagram odnotowały wzrost liczby obserwujących o 17-33% w 2018 roku.
  11. Filmy uzyskują o 21,2% więcej interakcji w porównaniu do obrazów i 18,6% więcej interakcji w porównaniu z karuzelami.
  12. Od czerwca 2018 r. Było 400 milionów aktywnych użytkowników Instagram Stories. To 300 milionów więcej użytkowników od momentu uruchomienia w 2016 roku.

Zobacz również: Jak reklamować się na Instagramie

W artykule social media marketing było:

1. Statystyki Facebooka
2. Statystyki Instagrama