Konto Biznesowe Instagram, Instagram, Social media

Jak przełączyć na konto biznesowe na Instagramie

Profil-binzesowy-na-instagramie-business-profile-instagram-jak-to-zrobic-aplikcja-aplikacje-promowanie-instagrama-promowanie-insta-story-firma

Jak przełączyć na konto biznesowe na Instagramie, tego dowiesz się w dzisiejszym artykule.

Od momentu ogłoszenia możliwości zmiany na profil biznesowy na Instagramie w 2016 r. Marki pytają: “czy powinienem zmienić profil biznesowy na Instagram, czy też zachować konto osobiste?”

Co to jednak oznacza dla Ciebie? Zarabianie na Instagram to proste pieniądze!

Rozumiemy. Ze wszystkimi wiadomościami na temat algorytmu Facebooka, który nadaje priorytet treściom od znajomych i rodzin nad markami, można się zastanawiać, czy nie wpłynie to na Instagram. Jak wiemy Facebook jest powiązany z Instagramem.

Jednak wszystkie dowody sugerują, że przejście na konto firmowe tylko ci pomoże. Dzięki dostępowi do funkcji analitycznych i innych funkcji niedostępnych na kontach osobistych, wszystko to jest lepsze. Nic więc dziwnego, że Instagram sugeruje zmianę na biznesowe.

Jak przełączyć na konto biznesowe na Instagramie w 2020

1. Jaka jest różnica między profilem biznesowym osobistym i na Instagramie?

Główną różnicą między profilem biznesowym Instagrama a kontem osobistym jest dostęp do takich funkcji, jak informacje Instagram, dane kontaktowe, reklamy na Instagramie i inne.

Zanim profile biznesowe na Instagramie były “rzeczą”, marki opierały się na taktyce, jak na przykład spakowanie życiorysu wraz ze wszystkimi informacjami kontaktowymi lub ustalenie, kto jest ich docelową grupą docelową. Ale kiedy przejdziesz do profilu biznesowego, wszystko jest załatwione. Będziesz miał wszystko jak na tacy.

Pomyśl o profilu biznesowym Instagram jak o “wzmocnionej” wersji osobistego profilu. Jasne, technicznie możesz zarządzać kontem swojej marki na Instagramie z osobistym profilem. Ale dlaczego ograniczasz się, gdy możesz przejść do profilu biznesowego w ciągu kilku sekund i uzyskać o wiele więcej?

Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się temu jak faktycznie dokonać zmiany.

2. Jak przejść do profilu biznesowego Instagram

Oto jak przejść do profilu biznesowego na Instagramie:
(Wszystko jest w języku angielskim, jednocześnie słownictwo tutaj jest na dosyć niskim poziomie oraz każda opcja odpowiada także opcji w polskiej wersji, więc nie powinno być problemu)

  • 1. Zaloguj się na swoje konto na Instagramie i przejdź do settings.
  • 2. Przyciśnij “Switch to Business Profile”.
switch-to-instagram-business-profile
  • 3. Instagram poprosi Cię o połączenie z witryną biznesową Facebooka (uwaga: aby uzyskać konwersję na profil biznesowy na Instagramie, musisz mieć dostęp administratora do strony na Facebooku).
Connect-to-facebook
  • 4. Wybierz kategorię dla swojego profilu / firmy.
choose-a-category-for-your-profile-e1524513487892
  • 5. Podaj swoje dane kontaktowe (adres e-mail, numer telefonu i adres). Musisz wypełnić przynajmniej jedną z nich.
setup-your-instagram-business-profile-contact-information-e1524513515241

To wszystko! Na Instagramie znajduje się także wideo, które pokazuje krok po kroku proces.

3. Jak zmienić profil biznesowy na Instagram na konto osobiste

Jeśli z jakiegoś powodu będziesz chciał przełączyć się z profilu biznesowego Instagram z powrotem na konto osobiste, to wiedz, że łatwo to zrobić.

  • 1. Zaloguj się na swoje konto na Instagramie i przejdź do ustawień.
  • 2. W sekcji “Ustawienia biznesowe” wybierz “Przełącz się z powrotem na konto osobiste”.
switch-back-to-personal-account-Instagram
  • 3. Instagram podpowie Ci, czy chcesz przełączyć się na konto osobiste. Przyciśnij “Switch Back”, aby potwierdzić.
switch-back-to-personal-account-notification

Pamiętaj, że zawsze możesz wrócić do profilu biznesowego. Zdecydowanie zalecamy trzymanie się profilu biznesowego, jeśli jesteś marką.

Teraz, gdy wiesz, jak się przełączyć, omówimy niektóre korzyści związane z korzystaniem z profilu biznesowego Instagram.

4. Korzyści z profilu biznesowego Instagram

1. Uzyskaj dostęp do statystyk Instagram

Jest to prawdopodobnie najważniejszy powód, dla którego marki zmieniają profil działalności na Instagram.

Jeśli korzystasz obecnie z konta osobistego, prawdopodobnie nie masz zbyt wielu danych na temat skuteczności wpisów na Instagramie lub w artykułach. W najlepszym przypadku prawdopodobnie po prostu ręcznie monitorujesz liczbę polubień i komentarzy, które otrzymuje Twoja treść.

Jednak po przejściu na profil biznesowy uzyskujesz dostęp do Instagram Insights. Jest to natywna platforma analityczna Instagrama, która zawiera dane na temat zaangażowania, wyświetleń, danych demograficznych odbiorców i wiele więcej.

instagram-insights

Statystyki to świetny początek, ale w pewnym momencie prawdopodobnie będziesz potrzebować więcej danych. Na przykład, śledząc swoje najlepsze hashtagi w danym miesiącu lub przeprowadzając analizę konkurencji. Aby uzyskać taki poziom analizy, potrzebujesz osobnego narzędzia.

Po przejściu na profil biznesowy będziesz mógł połączyć swoje konto na Instagramie z narzędziami innych firm, takimi jak Sprout Social, i uzyskać wszystkie raporty i analizy, których pragniesz.

Zasadniczo mamy do czynienia z tym, że jeśli chcesz uzyskać więcej danych, musisz przejść do profilu biznesowego Instagram.

Instagram-Competitors
2. Uruchom reklamy na Instagramie

Reklama polega przede wszystkim na przekazywaniu wiadomości przed docelową publicznością, gdziekolwiek się znajdują. Instagram ma teraz dużo uwagi, co tłumaczy, dlaczego marki odnoszą tak wiele sukcesów z reklamami na Instagramie.

Oczekuje się, że przychody z reklam Instagrama  sięgną blisko 7 miliardów USD w 2018 roku, z 3,6 miliarda USD w 2017 roku.

statistic_id448157_instagram_-global-mobile-internet-advertising-revenue-2015-2018-1

Przy takich liczbach bardziej sensowne niż kiedykolwiek jest uruchamianie reklam na Instagramie. Pierwszym krokiem jest przejście na profil biznesowy, ponieważ reklamy na Instagramie nie są dostępne dla kont osobistych.

Aby uzyskać więcej wskazówek, zapoznaj się z naszymi artykułami.

Sprawdź co mamy dla Ciebie w naszym sklepie

Prowadzimy działania przez 19 godzin dziennie wybierając specjalnie dla Ciebie dobraną grupę docelową. Dzięki naszej promocji Instagrama oraz automatyzacji nie stracisz nawet minuty w ciągu dnia, a pierwsze efekty zobaczysz już po kilku godzinach promowania Instagrama. Zdobądź popularność oraz rozwiń swojego Instagrama.

Czy InstagramBoost jest dla Ciebie? Jeśli chcesz rozwinąć swoją markę i zacząć zarabiać więcej, to trafiłeś w idealne miejsce! Dzięki promocji Instagrama zdobywamy nowych klientów oraz budujemy profil, a za tym idzie większa rozpoznawalność. Jeśli chcesz uzyskać profesjonalną reklamę na Instagramie – to tylko z nami!

3. Opublikuj na Instagramie z pulpitu

Wcześniej w tym roku Instagram ogłosił, że ich API pozwoli użytkownikom publikować zdjęcia z komputera za pośrednictwem wybranych platform stron trzecich. Sprout Social jest jednym z tych partnerów, co oznacza, że możesz publikować treści bezpośrednio z Sprout na swojej stronie Instagram – o ile przekształciłeś swój profil z osobistego na biznesowy.

To ogromna oszczędność czasu i wzrost wydajności dla marek. Nie musisz już polegać na powiadomieniach, aby przypominać sobie, aby opublikować post na Instagramie lub mieć telefon pod rękę. Dodatkowo, jeśli używasz oprogramowania komputerowego do tworzenia lub edycji zdjęć przed opublikowaniem na Instagramie, nie musisz się martwić o przesłanie edytowanej wersji do swojego telefonu. Wystarczy zalogować się do Sprout, przesłać swój obraz, napisać swój podpis i nacisnąć Wyślij.

Compose_Instagram_Publishing (1)
4. Wzmocnij Swój profil na Instagramie

Kolejną zaletą kont biznesowych na Instagramie jest kilka dodatkowych funkcji dostępnych na stronie profilu. Na przykład przyciski kontaktu, aby ludzie mogli łatwo skontaktować się z Twoją marką bez konieczności szukania numeru telefonu pomocy technicznej lub adresu e-mail.

movebutter-instagram-business-profile

Chociaż może się wydawać, że nie jest to wielka sprawa, rozważ to: media społecznościowe to najlepszy wybór dla klientów w zakresie obsługi klienta.

Oznacza to, że gdy Twoi klienci mają problem z Twoją firmą, pierwsze miejsce, którym kierują, to media społecznościowe, a nie Twoja witryna. Musisz sprawić, by ludzie mogli się z Tobą jak najłatwiej skontaktować, jeśli chodzi o potencjalne problemy. Dodanie wiadomości e-mail lub przycisku “kliknij, aby połączyć” w swoim profilu może znacznie przyczynić się do rozwiązania problemów z obsługą klienta poza kanałem Instagram.

Oznacza to, że gdy Twoi klienci mają problem z Twoją firmą, pierwsze miejsce, którym kierują, to media społecznościowe, a nie Twoja witryna. Musisz sprawić, by ludzie mogli się z Tobą jak najłatwiej skontaktować, jeśli chodzi o potencjalne problemy.

Dodanie wiadomości e-mail lub przycisku “kliknij, aby połączyć” w swoim profilu może znacznie przyczynić się do rozwiązania problemów z obsługą klienta poza kanałem Instagram.

5. Potencjalnie uzyskaj dostęp do nowych funkcji wcześniej

Oto korzyść z przejścia na konto biznesowe Instagrama, którego wiele marek nie uwzględnia. Możliwość wczesnego testowania nowych funkcji.

Instagram nieustannie testuje nowe funkcje, a przed wysłaniem ich do mas zwykle najpierw testuje je z mniejszą grupą użytkowników.

Chociaż nie ma gwarancji, że uzyskasz wcześniejszy dostęp do jakichkolwiek funkcji.

6. Zachowaj zgodność z promocjami i partnerstwami

Nie jest tajemnicą, że firmy łączą się z płatnymi sponsorami i transakcjami między markami i wpływowymi osobami. Jeśli płacisz influencerom lub wydawcom, aby utworzyli sponsorowany post lub reklamę, musisz to ujawnić w każdym poście.

Instagram stara się, aby proces był łatwiejszy dzięki funkcji oznaczania marki. Treści związane z marką dodają fragment kodu “Płatna współpraca” we wszystkich postach osób, z którymi współpracujesz.

instagram-branded-content-example

Jedną z największych zalet korzystania z tej funkcji, oprócz unikania kosztownych kar, jest dostarczanie wglądu w wydajność treści. Zamiast polegać na tym, że wydawca dostarcza dane o tym, ile zaangażowania lub osiągniesz otrzymany przez Ciebie wpis, możesz go zobaczyć bezpośrednio na swoim koncie na Facebooku.

branded-content-insights (1)

Jeśli planujesz robić marketing lub partnerstwo z innymi wydawcami, zdecydowanie musisz zmienić profil firmy.

PODSUMOWANIE
Jak zmienić na konto biznesowe na Instagramie

Mamy nadzieję, że pomogliśmy rzucić nieco światła na całą debatę na temat profilu biznesowego na Instagramie. Jeśli jesteś marką na Instagramie, zdecydowanie zalecamy przejście na konto firmowe. Korzyści są zbyt dobre, aby można je było pominąć i zajmuje to mniej niż minutę. Dokonaj zmiany i podziękuj nam później.

Inspiracja na post oraz zdjęcia zaczerpnięte od sproutsocial.

Jeżeli zastanawiasz się ile i jak można zarabiać na Instagramie to warto przeczytać ten artykuł.

 

Miałeś/aś blokadę na Instagramie? Chcesz promocji na Instagramie? Nie wiesz jak wypromować konto na Instagramie? Chcesz wiedzieć jak zarabiać na Instagramie? Kliknij tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *