W najbliższym czasie możemy spodziewać się dużych zmian na Facebooku. Firma zaczęła się skupiać na społeczności oraz prywatności. Zmiany na Facebooku odczuje każdy jego użytkownik czy to na aplikacji, czy też na komputerze.

Wraz z nową misją Facebook ogłosił również nowe logo i kompletną przebudowę swoich aplikacji komputerowych i mobilnych. Messenger app, który będzie oferował szyfrowanie we wszystkich rozmowach i nową aplikację na komputer, która będzie bardzo wygodna w użytkowaniu.

W tym artykule dowiesz się:

  1. Jakie są planowane zmiany na Facebooku w 2019 roku?
  2. Jak zmiany na Facebooku wpłyną na codzienne czynności?
  3. Jakie korzyści będą miały firmy oraz użytkownicy z wprowadzonych zmian?
  4. Jak wykorzystać zmiany, aby zyskać na organicznym ruchu?
  5. Co te zmiany znaczą dla użytkowników?

Oto nowe funkcje i zmiany pojawiające się na Facebooku w 2019 :

Zmiana na Facebooku #1: Nowa misja i skupienie się na prywatności

Rozpoczynając swoje przemówienie przewodnie, Mark Zuckerburg nadał tor przyszłości – większy nacisk na prywatność.

Ponieważ nasz cyfrowy świat stale się rozwija i zmienia, „prywatność daje nam wolność bycia sobą”, powiedział Zuckerburg.

Jesteśmy w trakcie prawdziwej zmiany w sposobie interakcji online, wyjaśnia Zuckerburg.

Wcześniej posty były jawnie udostępniane online, aby dotrzeć do jak największej liczby osób w naszym otoczeniu, tym samym odkrywając nas samych. Teraz potrzebujemy tego poczucia intymności bardziej niż kiedykolwiek.

Mark-Zuckerberg-the-future-is-private-zmiany-na-facebooku-2019-jaka-zmiana-zmienilo

Obecnie najszybszymi sposobami komunikowania się online są prywatne wiadomości, małe grupy i Story na Instagramie.

„Łatwiej jest czuć się, jakbyś należał do mniejszych społeczności” – powiedział Zuckerburg.

Mając to na uwadze, przyszłość Facebooka i jego aplikacji, w tym Whatsapp, Messenger i Instagram, będzie miała mnóstwo ulepszeń.

W tym roku możemy spodziewać się większej liczby miejsc na prywatne interakcje, zarówno w wiadomościach bezpośrednich, jak i w grupach na Facebooku. Z silniejszym szyfrowaniem end-to-end, dzięki czemu nawet Facebook nie będzie mógł odczytać prywatnych wiadomości. Jest to niesamowita aktualizacja Facebooka pozwalająca na większą prywatność.

Zuckerburg mówił również o naszym bezpieczeństwie online. W 2019 r. Facebook upewnia się, że nie tylko chronione jest to, co mówimy, ale także trwają prace co do ograniczenia trwałości posta lub wiadomości. Oznacza to, że możemy zacząć widzieć więcej strumieni komunikacyjnych i postów z datami wygaśnięcia.

Zobacz również: Czy Instagram trzyma usunięte wiadomości

Zmiana na Facebooku #2: Przeprojektowanie Facebooka oraz całkowicie nowe logo

Przygotuj się na duże zmiany estetyczne na Facebooku!

Po pierwsze, aplikacja „big blue” w firmie przechodzi pełną przebudowę – wkrótce ikoniczne niebieskie logo zostanie zaktualizowane, tak aby zawierało eleganckie białe wykończenie. Niebieska ramka na górze ekranu na pulpicie również przechodzi zmiany.

Dodatkowo, nowy projekt zapewni doskonałą „nieruchomość aplikacji” do funkcji takich jak Grupy i prywatne wiadomości.

Oznacza to, że społeczności i strony grup będą bardziej widoczne w aplikacji, dzięki czemu łatwiej będzie publikować i współpracować z innymi osobami w sieci.

redisign-reorganisation-przeprojektowanie-nowy-wygląd-zmiany-na-facebooku-grupy-ludzie-facebook-nowe-rzeczy-aktualizacja

Dla firm jest to wielka wiadomość – choć może wpływać na zaangażowanie na stronie Facebooka firmy, może otworzyć możliwość organicznego rozwoju i poszerzenia grupy odbiorców. Ogólnie rzecz biorąc, możemy spodziewać się znacznie czystszego projektu z Facebooka, z prostszym i bardziej uproszczonym sposobem nawigacji z kanału, do prywatnych wiadomości, do grup.

Jest to pierwszy poważny przeprojektowanie Facebooka w ciągu ostatnich pięciu lat, a chociaż podczas przemówienia programowego nie ogłoszono dokładnej daty przeprojektowania strony internetowej, nowa i ulepszona aplikacja mobilna już się rozpoczęła! Dlatego zmian na Facebooku możemy spodziewać się już wkrótce!

Messenger również otrzymuje uaktualnienie:

Mniejszy i szybszy – taki jest cel nowej aktualizacji aplikacji Messenger.

Możemy spodziewać się, że historie twoich znajomych z Facebooka będą traktowane priorytetowo. Dzięki czemu będzie to miejsce do dzielenia się emocjonującymi i prywatnymi postami, podobne do funkcji „Close Friends” na Instagramie lub wiadomości bezpośrednich Snapchat!

Ponadto więcej aplikacji społecznościowych pojawia się w aplikacji Messenger. Facebook testuje obecnie funkcję, w której możesz jednocześnie oglądać filmy z Facebooka ze znajomymi z programu Messenger.

messenger-aplikacja-zmiany-oglądanie-filmów-rozmowa-błyskawica-szybko-zmiany-na-facebooku-w-2019-zmiana-zmienione-aktualizowanie

Messenger będzie również miał autonomiczną aplikację na komputery stacjonarne, która pozwoli ludziom na wzajemne przesyłanie wiadomości, a nawet na wiadomości między różnymi aplikacjami Facebooka, takimi jak Instagram i Whatsapp! Niesamowite połączenie i synchronizacja, przez te zmiany na Facebooku bardzo uproszczą i przyspieszą codzienne czynności.

To może być prawdziwa zmiana gry dla prywatnych wiadomości – jedna zunifikowana platforma do zarządzania wszystkimi DM, z twojego laptopa, może być odpowiedzią, której wszyscy potrzebujemy w życiu biznesowym i społecznym!

deskopt-app-aplikacja-komputerowa-facebook-zmiany-na-facebooku-synchronizacja-dm-wiadomości-wiadomość-łatwo

Dla milionów firm, które w głównej mierze są zależne od Facebooka będą mogły łatwiej sprzedawać swój produkt online. Te ulepszenia mogą naprawdę zmienić biznes na lepsze!

Pod względem specyfikacji nowa zasilana wersja aplikacji Messenger jest reklamowana jako 7-krotnie mniejsza i dwa razy szybsza niż inne wiodące aplikacje czatu na rynku. Dodatkowo, pod pseudonimem „Lightspeed”, najnowsza wersja aplikacji waży mniej niż 30 megabajtów, a czas zimnego startu wynosi 1,3 sekundy. Co jest ogromnie szybkim startem w porównaniu z innymi podobnymi aplikacjami.

Chociaż wszystko to odbywa się na etapach testowych, Facebook ujawnił, że możemy spodziewać się nowej, super zasilanej i superspołecznej wersji programu Messenger, która pojawi się jeszcze w tym roku.

Zobacz również: Jak zobaczyć kto ogląda nas najczęściej

Zmiana na Facebooku #3: Większa uwaga na grupach społecznych

W tegorocznym przemówieniu Zuckerberg wyjaśnił, że firma skupi się na budowaniu społeczności publicznych i prywatnych w Internecie.

grupy-facebook-aktualizacja-większe-zaangażowanie-skupienie-sie-na-grupach-zmiany-na-facebooku

Jak wspomniał Zuckerburg, nasze cyfrowe życie potrzebuje zarówno przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Oznacza to, że użytkownicy zwracają się do Facebook Groups i zamkniętych społeczności, aby publikować i dzielić się szczegółami swojego życia z publicznością, o której wiedzą, że będą zaangażowani i zainteresowani tematem, tak samo jak oni.

Od podróży, gier, rodzicielstwa, ogrodnictwa, mody na których grupy są zamknięte i prywatne, przez co możesz dzielić się z społecznością swoimi przeżyciami, nowościami i tylko w tej społeczności to zostanie.

Ponadto, poszukaj więcej rekomendacji grupowych w całej aplikacji – kiedy Facebook zasugeruje Ci nową Grupę do sprawdzenia, będzie ona bardziej odpowiednia dla Ciebie i tego, jak angażujesz się na Facebooku.

Podobnie, firmy korzystają z grup na Facebooku, aby współpracować ze swoimi klientami i obserwatorami i oferuje kolejną platformę do angażowania i komunikowania się z fanami w sposób półprywatny (ponieważ grupy zazwyczaj wymagają formularza zaproszenia administratora lub akceptacji).

Mając to na uwadze, możemy spodziewać się pewnych zmian w sposobie prezentacji grup Facebooka i tego, w jaki sposób je znajdziemy.

Na Facebooku są już dziesiątki milionów aktywnych grup, więc nowa zmiana wyglądu aplikacji i pulpitu ułatwi wyszukiwanie grup, dzięki nowej, zmodyfikowanej karcie Grupy. Tutaj możesz znaleźć spersonalizowany kanał ze wszystkimi aktualizacjami grup w jednym miejscu.

Oznacza to, że łatwo będzie można oddzielić posty grupowe od osobistych postów w Kanale wiadomości i dzięki temu bardziej usprawnimy ich współpracę.

Dzięki nowej możliwości łatwego udostępniania postów w kanałach wiadomości grupom publicznym i prywatnym łatwiejsze może być publikowanie i angażowanie się w kanały grupy.

Dla firm zmiany oferują ogromną szansę organicznego rozwoju odbiorców dzięki Grupom na Facebooku i zbudowania społeczności zaangażowanych obserwatorów online.

Facebook oferuje bezpieczniejsze wrażenia online dla wszystkich, a dzięki eleganckiemu, ulepszonemu projektowi i nowym funkcjom społecznościowym, w tym roku może przynieść oczekiwany wzrost zaangażowania i aktywnych rozmów online.